julen 2009

blev rätt lyckad ändå faktiskt :) åkte hem på lille-julafton med syster och barnen och jättemycket mat och paket... handlade julmaten på Ica efter jobb och hämtade ut 3 paket som kommit med posten men som inte man hade räknat med så blev en hel del att asa på :) väl hemma sprang barnen rundor på sina tår ( läs Jojo hihi )
vi var hungriga så jag och adam gick och handlade mat på Twins och hyrde 3 filmer. sen hade vi en lugn och mysig uppesittarkväll..
på julafton vaknade man klockan 5 av en skräckslagen adam som inte kunde sova för att han var för rädd att katten skulle hoppa upp i sängen (mina katter sover i min säng så det märker inte skillnad på om det är jag eller min syster som ligger där hehe) och sen kunde vi inte somna om efter det så det var bara att gå upp och påbörja den långa väntan på att få öppna sina julklappar :)

Fixade iordning en julfrukost så att det skulle vara lite traditionellt med kycklingköttbullar, kycklingkorv och grillade kycklingskivor, ägg, ost, vörtbröd och rödbetssallad...gott i lagom mängder



sen var det lång tid kvar så jag och kajsa bakade julmuffins och gjorde rocky-roads... till lunch gjorde jag en laxsallad med avokado och bakad potatis som tillbehör.. systern gillade detta mycket och det var roligt... man är alltid lite orolig när man ska bjuda på mat :)

sen kunde vi inte hålla oss längre så vi öppnade lite julklappar, varsin från granen sen våra gemensamma köksredskap från Disney, glassmaskin, slusch-icemaskin och popcornmaskin. Jag fick ett presentkort på Mist där de lär en sminka en och sen får man köpa produkter för beloppet, ska bli kul... kommer överge mitt Make-up store nu men som Kajsa sa kanske är dags att gå vidare, har typ hela Make-up stores sortiment, det jag vill ha iaf... förutom ögonskuggan Hot som jag ska köpa idag tror jag :) ska se en kväll sen när jag ska boka tid för sminkningen, är lite nervös hehe

Makeup,Makeup,Make-up,Cosmetic,Cosmetics,Fashion,Beauty,Trend,Trends,Foundation,Lip

sen blev det dags för tomten att göra sin entré eftersom adam var otåligast av de otåliga så vi kastade ut en röd julsäck från fönstret som vi sen gick och letade rätt på den ("tomten hade kastat ut den från släden eftersom det inte fanns tillräckligt med snö för att landa med släden") barnen öppnade sina julklappar från tomten och sen fortsatte vi med dom som låg under granen. jag fick en super super mysig röd filt som man kan stoppa ut armarna och med en ficka på magen för fjärrkontrollen, love it!!! och sen fick jag en liten plastapa som blåser torrt ens nagellack :) av Ans fick jag en klocka med Michael Jackson på :)

[Slanket+-+rosa.jpg]

sen var det dags för julfika, jag och kajsa fick sockerkick av rockyroads och fick värsta hysteriska skrattanfallet :D åt inte så mycket godis eftersom man fått mer än sin beskärda del under hela december hehe
gick ut en liten promenad i kirseberg och beijjers park, myspys!

på kvällen åt vi ris a la malta och sent på kvällen blev det nattmackor framför tvn :)

på juldagen tvättade jag kläder och umgicks med syster och barnen, adam fick spela sitt älskade ice age playstation :) lagade en snabb pastarätt med kyckling och broccoli, till lunch, hade inget hemma eftersom jag inte räknat med att det skulle sova över två nätter men det var roligt att dom gjorde det och maten gick att äta :)


sen jobbade jag på juldagskvällen, inte mkt folk så kunde sluta klockan tolv, sköönt! på annandagen gick vi till entré och mellandagsfyndade, köpte en laptop och ett wii på onoff... sen lite underkläder
jobbade annandagskväll, mer folk men inget roligt då jag gick back :/ grr hehe
... på söndagen gick vi till entré igen och fortsatte vår mellandagshandel, blev lite tröjor och linnen...

riktigt bra julhelg har man haft! hoppas på en lika bra nyårshelg!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Nu är det bara imorgon med =)

2009-12-29 @ 12:27:54
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio
Postat av: Ann-Sofie

mist? är det nått bra, kanske man ska kolla lägen där? =)

2009-12-29 @ 12:29:52
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0