första doppet - checked

i lördags åkte jag och syster med hennes familj till sibbarp, efter lång väntan blev det dags att gå ner till bryggan. bobo följde med så det blev jag som skulle gå ner med Adam. gick ner tre trappsteg, iskallt, mitt mod svek mig och jag var tvungen att gå upp igen, jag satte mig på bryggan med bobo så att syster och adam kunde gå i och bada istället.
kajsa frågade hela tiden om jag inte ville gå ner iaf att det var skönt i vattnet men jag var ur fas.
till slut kom hon upp och tog bobo så att jag skulle göra ett nytt försök, denna gången gick det faktiskt att doppa sig!!
iofs höll jag på som en kärring innan jag kunde doppa mig, blötte ner benen och magen, gick upp och ner för trappstegen men jag var tvungen att hålla med henne, det var skönt! så nu har man det avklarat hehe



på söndagen var vi bara hemma hos syster och tog det lugnt, åt wok och till fika köpte vi chokladglass med fruktcoctail, mumsigt. gick hem tidigt för att komma i tid för sängen eftersom jag var tvungen att gå till jobb idag då jag fått punka på cykeln, damn you broken-glass-streets of Malmö!! hehe

ska försöka hinna lämna in cykeln idag men det känns inte bra att behöva lägga ut 100kr för lagning, kanske ska gå dessa två veckor och sen laga den när jag har semester? nå jag får se vad jag gör. det är ju väldigt mycket bättre motion att gå än att cykla men det tar ju dubbelt så lång tid också... ska ju passa barnen till syster när hon ska jobba nu också och då kan jag inte bli sen... hmmm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0