är jag en tudelad människa eller vadå?

funderar på vad jag vill ha för yrke, ska jag satsa på det kreativa ex måla, skriva eller designa eller ska jag bli sjuksköterska och känna att jag gör en skillnad i livet

gjorde ett test på en gymnasiesida där jag var mediaräven ex journalist 14,8procent och vårdaren 13% ex sjuksköterska, typ lika mycket ju,
gjorde ett nytt test på AVO:
resultat: Du är mest:

A-typ är konstnärliga och kreativa. De tycker om uppgifter som ger dem möjligheter att uttrycka sig och använda sin fantasi. De är originella, självständiga och emotionella. De tycker inte om rutinuppgifter och strikta regler. De söker sig till uppgifter som ger rum för konstnärliga tolkningar och uttryck.

S-typ är intresserade av andra människor och deras välbefinnande. Människorelationer är viktiga för dem och de njuter av sociala kontakter. De förstår andra människor, deras behov och problem. De är bra lyssnare och har förmåga och vilja att lösa problem mellan människor. De vill arbeta inom yrken, där man får hjälpa, vårda, råda och undervisa människor.

känns som om jag inte kommer få något direkt svar med att göra dessa testen, men om man tittar på det rent praktiskt så är utsikterna på att få jobb som sjuksköterka betydligt större än ex journalist. och jag kan ju alltid ha en kreativ hobby på fritiden.
får kolla vidare och se vad jag kommer fram till hehe

is this me??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0