helgen i korta drag

i fredags efter jobb stack jag hem till kajsa och var med dom, Adam var febrig och sjuk så vi passade mest på honom, stackars liten :( gick hem och la mig, upp tidigt på lördagen för att tvätta och städa. blev bra, längtar tills jag får min dammsugare så jag slipper smuggla upp den stora sopborsten från tvättstugan när jag ska "storstäda". känns inte så fräscht men alternativet är att krypa runt på alla fyra med en handborste.

kajsa var och handla skor till adam och var på akut-vårdcentralen så gick inte hem till henne förrän vid fem, hade med mig glass och klubba till sjuklingen. åt middag, mums, kotletter, potatis, ärtor och smält smör!

adam piggnade till av sin medicin så vi åt lite chips och dip och tittade på Robinson-finalen. vi hejade på Jarmo så vi blev lite besvikna att så många röstade på Ellinor men men man kan inte förstå hur alla människor tänker, tror de bara handlade av avundsjuka, ville inte rösta på sin överman...hehe

igår var det mors-dag, tänkte på mamma och gratta kajsa för att hon är en så bra mamma.
hon bjöd in mig på sconesfrukost, satt hemma en stund och lekte med barnen. gick och handlade på Willys.
vi bakade en asgod chokladcheesecake, den bara smälte i munnen men mäktig var den, speciallt efter vår söndagsmiddag, svamp och biff i chiligräddesås men potatiskroketter och en stor sallad. tack för maten!!


inte vår kaka men likt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0