beslutsångest - vad ska jag göra med mitt liv??

jaha nu har man en del valmöjligheter i mitt liv, jag har kommit in på en undersköterska-utbildning, problemet med den är att den börjar om två veckor och min uppsägningstid är 1 månad, dessutom har jag inte sökt studiestöd eller fixat extrajobb, kommer inte klara mig på studiestöd enbart iaf..

sen ringde en tjej igårkväll och frågade om jag fortfarande var intresserad av extrajobb som croupier, ja sa jag och nu ska jag dit på intervju imorgon....

sökte in till två fristående kurser på malmö högskola också till våren, en teckningskurs och en med grafisk formgivning..

vet inte riktigt vad jag ska göra... jag har tänkt såhär.... jobba kvar på mitt jobb, tjänar ju faktiskt rätt bra och det är ett helt ok jobb även om det inte är mitt drömjobb, jobba extra och tjäna lite mer med croupier-jobbet, blir ju bara enstaka helger.. förhoppningsvis komma in på kurserna till våren så jag kan få ut min kreativitet där...
sen när jag är skuldfri och har ett litet sparkonto, och är uppdaterad med lite kreativa kurser, så säger jag upp mig och börjar jaga drömjobbet och förhoppningsvis har jag ett klart mål tills dess...

det är ju nackdelen med att vara så ombytlig och öppen för allt som jag är, man kan tänka sig så mycket och det blir svårt att få ner det till ett mål... undersköterska-utbildningen hade ju varit jätterolig, men hade viljat fortsätta utbilda mig till sjuksköterska isfl och jobbat på barnavdelningen på sjukhuset.... men vill jag gå efter det yrket sen kan jag alltid söka till sjuksköterska-utbildningen på Högskolan och bara läsa upp Naturkunskap B som jag behöver till det programmet.


nej men så får det nog bli, iofs är jag inte anställd som croupier än så kanske inte ska ta ut det i förskott...

arvet kommer ju snart också, får se hur mycket av skulderna det kan täcka... kommer ju inte bli mycket.. är rätt trött på det arvet nuförtiden... orkar inte tänka på det...


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vad kul med drömmar! Men du får inte sluta här =( Kommer inte klara det isf, för då måste jag också sluta! Trivs så bra med dig som kollega! Även om "surfittan" kommer in ibland haha! kram

2009-10-05 @ 12:40:21
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio
Postat av: Ann-Sofie

hahaha klart vi får vara vänner!! =) Måste!



Snällt av dig att säga så, vi får se, tror också jag är här minst ett år till =)



2009-10-05 @ 14:30:56
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio
Postat av: Ann-Sofie

Det låter super! =) Är det extra du vill ha? =)

2009-10-05 @ 16:26:57
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0