Påskmys

igår efter jobb gick jag och Ann-sofie och lunchade, fick en halvdag som var riktigt nice och passade riktigt bra.
vi åt på ett ställe nära Lilla Torg, jag tog en hemmalagad kalvburgare med klyftpotatis och OH MY GOD vad mätt jag blev, nästan så man rullade hem sen... fick ta tag i mig själv istället för att slockan på soffan som man egentligen ville... städade och sen cyklade jag och handlade det som behövdes till igår och idag, påskägg och godis och lite ingredienser till maten :)
Barnen kom efter sju och vi hade det mysigt, dansade och sjöng framför dvdn Michael jackson Moonwalk hehe
syster kom sen när hon slutat sitt jobb och då satt vi och pratade lite och sånt vanligt... vi gick och la oss rätt tidigt med en av sagoböckerna som jag har kvar sedan vi var små och vår mamma läste för oss...

Imorse bjöd jag på frukost, blev enkelt med te och rostade mackor... och det slank väl ner 10st var haha :)

slötittade påp TV, vi satte på Paranormal Activity filmen som jag köpte i Libanon men den var inte bra, knappt skrämmande alls, väldigt långdragen... kan inte rekommenderas.., inte ens adam blev rädd de få tillfällena han hade ögonen på Tvn .. så se inte den alltså!
vi klädde på barnen och gick till lekplatsen, kajsa hade gått iförväg och lagt ut äggen så att vi skulle kunna leta efter dom och alla hittade varsitt, vilken tur! haha
vi gungade och åkte rutchkana sen blev det hemgång igen.. jag gjorde kycklingpaj med ananas och paprika... riktigt vårig faktiskt med färgerna i den.. ska lägga upp bilder :)

sen satt vi bara och umgicks resten av eftermiddagen... nu har de åkt hem och jag försöker göra någon nytta.. ska in och kolla vad det är meningen jag ska göra på naturkunskapen och engelskan så jag kan komma igång med det också i veckan...

inatt är det jobb., hoppas på lite folk hehe .. orkar inte mer :)

Imorgon ör det min födelsedag och då ska jag hem till syster som lovat göra en tårta till mig :) <3

hoppas alla har en lika bra men jobbfri påskhelg som jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0