premiär-grillat

igår cyklade jag till syster efter jag vaknade i princip, körde inom willys och handlade korvbröd och tillbehör och sen gick jag och syster och barnen ut på gården och grillade korv, mumsigt värre.. denna korvgrillningen har vi pratat om i en månad nu cirka hehe så det var skönt att ha gjort det nu, ska absolut göras om! så mysigt nu när syster har lekplats och bänkar och grönområde precis utanför lägenheten :)


men varför ska små barn leka med elden? det kommer en liten kille fram till syster och säger att vår grill inte är släckt (vi hade en engångsgrill) och vi bara jaja men det slocknar av sig själv, vi tittar bort och grillen ryker som bara den, jag skyndar dit och ser att den lilla pojken lagt in ngn plastgrej som gjort att hela grillen brinner igen, jag får gräva ned elden med våt sand och sen hälla på vätska... sen står den lilla pojken och pillar.. jag skitorolig att han ska elda igen så går dit och gräver ned i ytterligare blöt sand och ser till att den verkligen är släckt....

banrn!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

vad mysigt med grillning, måste jag snart göra med. :-) Hoppas nästa helg också är fin. =)

2010-04-26 @ 12:59:50
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

ja jag fåt hoppas att jag får lite mer att göra, mer kunder. =)

2010-04-26 @ 13:01:31
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: lillasyster

Haha, jag visste att du skulle kolla upp det :) Kul jag e som skrev Ministrone soppa som rubrik va? haha heter ju minestrone..



Love u long time! =)

2010-04-27 @ 11:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0