storhandling och barnvakt..

så kan man sammanfatta helgen som gått, iofs var jag på festivalen i fredags kväll också med syster och barnen. adam åkte karuseller som bara den och tyvärr fick jag åka två med honom, mådde ganska illa efteråt, jag är ingen karusellmänniska direkt, vill inte tänka på när han blir äldre och vill åka värre karuseller hehe

men det var mysigt att gå på festivalen i lugn och ro, jag och syster köpte varsin langos, var åratal sen jag åt en sådan sist... det var rätt gott faktiskt :)

Go to fullsize image

i lördags tog jag en lugn hemmadag, rymde upp och städade golven, sen begav jag mig till Ica maxi toftanäs för att storhandla och storhandla blev det, fick med mig 5 jättetunga påsar hem. inte så roligt när man transporteras med buss och dessutom måste byta buss på vägen men jag klarade det och nu är det jätteskönt att ha saker hemma för resten av månaden, köpte massa nyttiga saker som fullkornsris och bröd, kikärtor, bönor, fisk m.m. så nu kan jag leva nyttigt denna månden även om den började lite dåligt med helgen som gått..

sov hemma hos syster på lördagen och sen var jag barnvakt på söndagen till kl 17, det var mysigt och harmoniskt, lillebror är världens mysigaste "bebis" hehe *älskar dom*


i helgen fyllde systerdottern 18 år, eftersom jag var barnvakt kunde jag inte komma på hennes kalas men ska ner på fredag och sova över hos storasyster så firar henne då, hennes storebror fyller år den helgen också så jag får fira bägge samtidigt. ska komma på några bra presenter till dom, hittade inget roligt på festivalen så tänkte gå in på entré en dag efter jobb nu i veckan.. det är läskigt hur stora dom är nu, känns nästan jämngamla och det är inte en bekväm känsla haha de har alltid varit så "små och oskyldiga" och nu är de vuxna människor, det har krupit på en de senaste åren... hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0