underbar idyll

i helgen var jag hos min bror som jag skrivit tidigare, resan gick så smärtfritt, hann knappt sätta mig bara innan jag var där, smidigt!
var ett jättefint hus, Ge stod och gjorde mat och barnen satt framför tecknat... åt kycklingspett med hemlagad jordnötssås med sting... jättegott!

på kvällen drack vi en grogg och åt lite chips och tittade på tv, jag busade med barnen som snabbt lättade upp, väldigt krigist inställda barn :) ben10, spiderman och batman inspirerad lek var det som gällde. Underbara barn

på lördagen visade bror mig runt i Bjärnum, större än vad jag trodde faktiskt! och så gick vi ut på sjön som var helt täckt med is, mysigt....



barnen ville gärna se ankorna också så vi åkte hem inom och hämtade pommes att ge ankorna och sen iväg igen, OMG vilka galna och hungriga ankor, blev skiträdd och en akjävel bet mig i fingret också... var inte så kul så vi stack hem istället... tittade på bilder på datorn.. har bestämt mig för att göra en sk familjevägg med mina syskonbarn och vi syskon. Ge bjöd på thailändsk mat, smarrigt.. och sen på kvällen åkte jag hem för jag skulle jobba på natten..

första gången på det stället och det var riktigt trevligt, mindre spel än vad jag trodde det skulle vara men men var kul :)

Igår hade jag världens bästa städdag, började på en gång när jag vaknade vid 12 med att börja röja upp, storstädade toalett och kök (spis och väggar) och sen tvättade jag alla kläder och filtar och sånt..
riktigt effektiv och skönt med ett städat hem igen, får panik när det är skitigt och jag aldrig tar mig hem för att städa det på dagarna..får skärpa mig med egentid och hushållstid :)

sista shakeveckan nu, fick ju ta paus från det i helgen eftersom man var på besök men nu är jag på det igen, det enda störiga är att jag glömde min shaker hemma hos syrran så vet inte hur jag ska kunna shaka det men det löser sig nog, får ta det lungt med träning denna veckan, är förkyld till tusen så får vänta ut den, får ta promenader och lite lugnare gympass

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

hehe blev du biten hahahaha.... det var det roligaste. :-D

2010-01-26 @ 11:08:40
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0