sköna semester

Ja har ju inte varit så mycket uppateringar på grund av att jag har semester och en ovilja till att använda min dator här hemma men nu skulle ändå räkningarna betalas så tänkte passa på att ge bloggen en uppdatering.. förra helgen sov min systerdotter Jennifer över hos mig några dagar, storstädae lägenheten och gick på Svedala Sommarrock (hånglade med en 22åring! haha).. fick besök sen i början av veckan av en kille från Kungsbacka, han var trevlig och rolig men vet inte om det finns någon kemi där för något mer än vänner, han vill att jag ska åka upp till han nästa vecka men får se hur det går, har en annan dejt imorgon som jag hoppas på men man vet aldrig .. får se ... sen är det helsingborgsfestivalen i helgen och jag och Jennifer ska dit på fredagen och då kanske man träffar någon rolig, det vet man ju aldrig.. Har ju jobbat som stödfamilj tors-mån så igår var första riktiga semesterdagen och den spenderade jag på stranden i Höganäs med Linda, Jennifer, Sebastian och Tilda.. var supermysigt och underbart skönt att äntligen fått bada i havet... badade t.o.m. 2 ggr hehe och så fick man lite färg, bränna efter en dag på stranden,.. inte illa hehe

systerdotter Jennifer följde med mig hem igår så idag ska vi hem till lillasyster en runda och sen får vi se va som händer resten av veckan :)

Semester!!!

min kylskåpsfamilj :)

söta sköldpaddor, börjar snart likna storleken på min familj haha

30 minuter kvar, sen är det semester!

nu väntar jag bara ut tiden.. ska bli så himla skönt! :)
och i eftermiddag kommer Jennifer och då ska man fira in semestern med lite vin och konserter, hoppas det inte regnar bara..
det kan regna i helgen istället för då ska jag bara vara hemma och storstäda lägenheten inför ev oväntat besök i veckan som kommer..
ja nu när jag ska ha semester kanske det inte blir jätteuppdaterat här men jag får se om jag känner skrivklåda någon dag.. får ju berätta hur det blir med dejtandet.. är lite skeptisk till det nu eftersom man inte träffat några hetingar på sistone men man vet ju aldrig, plötsligt händer det som man säger :)

Kanske ska färga håret ikväll också....

Souvenirer

Min söta kollega var på Kreta på hennes semester och gullig som hon är köpte hon hem souvenirer till mig :) <3

Vill ni veta vilken kollega som var så snäll kan ni läsa hennes blogg här: http://www.sojkasframtid.se/

ouzo och sköldpadda, nice :)

halv dag kvar..

sen är det SEMESTER! och det ska bli så himla skönt att få sova ut och hinna med allt det som man inte hinner med när man jobbar :)
mina planerade saker är:
Ha systerdotter Jennifer hos mig i helgen och imorgon ska vi till Svedala Sommarrock och titta på band och förhoppningsvis söta pojkar hehe
Åka till bror utanför Hässleholm
Dejta
Jobba som stödfamilj
Åka till syster i Höganäs och ha vinkväll
Tosselilla med lillasyster och hennes barn
Dejta lite mer
Storstäda lägenheten
Få hem nya möbler från Ikea, fixa garderoben
Träna
Dejta lite mer kanske
Grilla
Bada

och bara ha det allmänt skönt och ledigt :)

gårdagens projekt

Igår blev jag klar med mina arbetsuppgifter jättetidigt på dagen, som "straff" fick jag frosta av vår frys på jobb som någon råkat lämna öppen men om jag gjorde detta skulle jag få gå hem när jag var klar..och som jag hackade på men efter 1,5 timmar var frysen som ny och jag fick gå hem men som min vanliga otur hade solen gått i moln då .. men men det var skönt att slippa sitta och vänta ut tiden hela eftermiddagen :)

frysen före:

frysen efter:

snart är helgen här..

och det ska bli riktigt skönt, känner mig helt seg denna veckan.. har inte ens orkat promenera till jobb eller träna, mycket dåligt! Hoppas jag kommer igång igen snart.. men det är så tråkigt att träna när inte mina favoritpass finns längre.. men kan ju gå till gymmet och köra lite crosstrainer och styrketräning iaf... ja får göra det!
men först ska det vara helg och utekväll med bästisen, ska bli kul.. även om jag känner att jag kanske inte har råd men men det är bara att leva fattigt i övrigt så ska det klara sig. Detta är sista månaden jag är Kungen i en vecka och spenderar pengar som bara den för att sen upptäcka att det blir tajt resten av månaden. måste tillbaka till min ursprungliga budget som jag gjorde i början av året.. får sluta skämma bort mig själv och mina nära även om det är svårt hehe

Handlade upp mina presentkort på HM som jag vunnit på jobb iaf och det blev en del kläder, köpte 4 leggings, 2 tunikor, 1 kofta. 1 linne, 1 ny mascara och nya tygskor så nu känner jag att jag är klar med shoppingen för i sommar.. nu kan mina pengar gå till utflykter och sådant roligt istället :)

Fick mina kläder från BonPrix också men alla klänningar fick typ skickas tillbaka, ingen klänning passar denna kroppen, ser asfet ut i allt :/ får fortsätta med leggings, kort kjol och topp tills vidare känns det som :)

AW, drinklunch och en massa segande..

I fredags var vi på AW med jobb, åt filéfrossa på Rådhuskällaren och sen när ledarna gått hem så bestämde vi andra oss för att gå vidare till Lilla Torg, fullt som bara den så fick ingen plats på uteserveringen som vi hade hoppats på men vi hittade en liten VIP hörna på Viktors som vi satt vid, hade riktigt roligt men en efter en började gå hem och till slut var det bara jag kvar hehe

På kollegan och vännen Ann-Sofies blogg kan ni se lite bilder från vår hörna :) http://www.sojkasframtid.se/middag-och-mingel-med-jobb/

träffade min kompis Paula och hennes kille sen och tog en drink med dom och sen hörde Alex av sig, är en kille som jag pratat av och till med sedan 4 år tillbaka typ, och han sa att han kanske skulle in till Malmö, så det blev att jag fick vänta in honom även om Paula och dom åkte hem men till slut kom han, träffade han på Stortorget och sen gick vi till Harry´s. Hade världens roligaste kväll med honom, vi drack, snackade, skojade och dansade ända till kl 4 på natten.. tycker verkligen om den killen men frågan är om vi kan bli mer än vänner.. återstår att se... får väl träffa han någon gång igen tycker jag :)

Pratar med en annan kille vid Kungsbacka som det hade varit roligt att åka och besöka men det känns lite avancerat att åka hela den vägen för en dejt och tänk så gillar man inte varandra... känns ju inte lönt att åka hem samma dag... jaja får se vad det blir av med det.. känns som jag har blivit värsta dejtingmonstret nu haha :)

iaf åkte hem på natten på fredag, ENSAM! :), och sen på lördagen träffade jag bästisen och en annan kompis på möllan och åt lunch och drack lite drinkar för att återhämta sig.,.. kompisen ville ha med mig ut på kvällen men jag kände mig inte pepp alls på det och hade ju lovat syrran att vi skulle träffas så jag åkte hem till henne på kvällen och åt lite chips o dip och kollade på filmen Australia, låååång film!

på söndagen var jag hemma hos syrran igen och tog det lugnt bara, det man kunde när det hände en viss familjegrej på hennes mans sida men men en bra helg! ser framemot kommande helger också, på fredag blir det karaoke med bästisen och sen nästa helg igen ska min systerdotter komma och då ska vi en runda till Sommarrock i Svedala, kommer bli riktigt roligt :)

vill ha semester!

hoppas innerligt att jag får den extra veckan jag bad om men får inte besked förrän nästa vecka så det är ju lite drygt att sitta och vänta på det beskedet men förhoppningsvis ska det inte vara några problem. Får jag den extra semesterveckan ska jag åka och hälsa på min bror och hans barn, evigheter sen man träffade dom :S *håller tummarna*