Utehelg

men med det menar jag inte att jag varit ute och festat utan jag har varit ute och promenerat och lekt.
i fredags hade jag semesterdag med ans, vi fikade is tan och gick rundor och tittade på saker, gjorde lite polisiära saker också.

på kvällen gick jag hem till systern och umgicks lite. tittade på en dokumentär om Michael Jackson, my god vilket liv han levt! blev lite sent så kajsa fick i princip kasta ut mig närmare ett på natten hehe

på lördagen blev det en promenad till kungsparken där vi tittade på malmö sommarscen - clownen zazza.
adam tyckte det var kul, satt längst fram och såklart var han den enda som gick in på scenen hehe :) men han var duktig, roligt att han är så stor nu att man kan ta med han på sånt, efter kungsparken gick vi till rörsjöparken där adam badade i "poolen" så roligt att titta på hur han leker med andra barn, han har så lätt att få kompisar :)

Fil:Rörsjöparken, Malmö.jpg

på söndagen var det tvätt och städning. syster kom och tvättade en tvätt hon också eftersom hon hade missat sin tvätt-tid.
jag lagade middagar till så jag har till lunch och syster och adam fick välja vilken rätt de ville ha, adam tog korv-stroganoff, syster chicken tikka masala och jag pastagratäng. det är så skönt att ha det klart så man slipper tänka på det sen, jag är så duktig. när vi var klara gick vi hem till syster och packade ner hennes nybakade kanelbullar, kaffe och frukt och gick återigen till rörsjöparken där adam badade galet mycket. på vägen hem gick vi inom Nöjesmagasinet och hyrde Bolt som vi tittade på under kvällen, den var riktgit bra faktiskt, rekommenderas!



älskar min syster och hennes barn!! känner mig som en småbarnsmamma nu jag också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0