seminarium " ett rikare liv"

igår gick jag och två arbetskollegor på ett semninarium som Charlie Söderberg (från Lyxfällan) höll i.
det handlade om att skaffa sig ett rikare liv, psykologiskt, fysiologiskt och ekonomiskt.
mycket inspirerande var det

visste ni att ekonomi betyder "hushållande av bristande resurser" ? så tråkigt att det verkligen är så det är också..
man jobbar för att få in pengar, mer än 75% av dessa pengar försvinner i passiva utgifter (fasta räkningar)

det man ska skaffa sig är tillgångar som passivt ger dig pengar, pengar du inte behöver jobba aktivt för...

nu gäller det bara att komma på vad ens mål är och hur man ska planera för att få det, eller hitta någon vars plan har fungerat och kopiera den..

jag håller ju på med att göra mobilväskor men det kommer inte ge mig några stora pengar, jag måste tänka vidare. riva hinder- ändra min attityd till att jag kan om jag vill...

omge sig med ett framgångsteam, jag och ans ska spåna under  dagen... :)

jag kommer hålla er underrättade om jag lyckas ..

gå in och titta:
http://www.balansekonomi.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0