fritchen- the babysitter

igår efter jobb cyklade jag hem till syster för jag skulle vara barnvakt eftersom systern har fått sommarjobb hon inte kunde tacka nej till.

storebror ville gå ut på en gång, så jag fick slänga i mig en macka till middag, packa vagnen med filt och handduk.
sen traskade vi till rörsjöparken där storebror badade och jag och lillebror myste på filten och lekte med bollen...
helt idylliskt var det ända tills jag såg adam gå bort till lekplatsen istället som ligger en "poolen"
tittar efter honom, han har hittat någon kompis.

kollade på honom, kollade på lillebror, kollade på storebor igen men var är han??!! paniken stiger, försöker hålla mig lugn, är säkert där bakom någonstans, kikar efter honom, bestämmer mig för att plocka ihop sakerna och gå och leta för säkerhetsskull. hittar honom inte på lekplatsen, ser honom inte bland de andra familjerna som sitter i gräset.
börjar bli desperat... tänker på att jag måste ringa hans mamma och pappa som får hjälpa mig hitta honom. går en snabb runda igen. bestämmer mig för att gå till lekplatsen igen.. ser en liten kille som pratar med någon i buskarna.
ser han!!! den lilla killen har tryckt in han i buskarna och sagt han ska stå där...

mitt hjärta lättar, jag är inte världens sämsta barnvakt! klär på adam och suddar ut otäcka bilder på adam i sina blöta kalsonger springades på malmös gator. vi går och köper varsin glass och går hem. väl hemma vill adam dansa till michael jackson. han kommer inte på alla hans danssteg så får sätta på datorn till honom. bebis somnar på min axel...så söt... sen kommer kajsa hem... jag klarade det!! :)

idag blir det en ny prövning men idag ska jag nog bara gå till en lekplats med dom... vi får se vad adam är sugen på..

adam fortsätter titta på michael jackson på youtube resten av kvällen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0