min semester i danmark...

lördag 25 juli: jag hade sovit hos syrran så på morgonen körde hennes man oss till hbg där vi träffade pappa och bytte till hans bil kl 9. tog HH färjan över till danmark. billiga cigg! hehe
vi körde genom "hela danmark", över stora och lilla bält, fastnade i enorma bilköer. kom inte fram till stugan förrän närmare 18 men då hade vi haft en timmes lunchpaus också på ett rast ställe där vi åt mycket goda kycklingburgare med klyftpoatis a la mexico.
stugan var jättefin men låg inte i centrum som pappa först hade sagt. vi packade upp och sen hade vi en lugn hemmakväll. klämde mina fingrar i fönstret, blödde en hel del och jag trodde fingarna skulle gå av.

Söndag 26 juli: jag delade rum med adam, gick bra, han vaknade en gång på natten bara.
på morgonen åkte pappa och hämta rundstycker och wienerbröd, mumsigt!
vi ville åka till det stora köpcentret, Bilka i AAlborg för att köpa all den maten vi behövde under veckan. visade sg att de hade söndagsstängt :( så det var bara att åka hem till stugan igen. handlade det vi behövde till kvällen i dagli brugsen istället, jag gjorde lasagne med sallad.
vi gick ner till byn en runda och sen gick vi nästan vilse på vägen tillbaka då vi tog strandvägen. annars en lugn hemmakväll. jag och adam lekte ute i trädgården, spela fotboll och byggde sandslott.

Måndag 27 juli: åkte till Bilka, handlade all mat vi behövde och lite snacks. systerbarnen fick leksaker. systern lagade god spätta med remoulade till middag

Tisdag 28 juli: På förmiddagen åkte vi till en kraemmermarknad i byn vi bodde , hittade en väska, sköldpaddor och en drake ( sån som man kan flyga med). kajsa hittade lite leksaker till sonen. pappa hittade en bondgård och en pipa. :)
efter det åkte vi hem till farbror jens, de bjöd på middag. kusinen gustav var där och han var väldigt pratglad, jag fick sitta med honom vid deras dator medan han visade en massa soel på facebook, haha
sen gick vi till tivoli i aalborg där adam fick åka av sig lite, en väldigt trevlig dag :)

Onsdag 29 juli: vi åkte till Aalborg zoo, alltid roligt :) hittade lite sköldpaddor till mig i shopen.  när vi kom hem gjorde jag kyckling i ugn med ris och café de paris.
på kvällen spelade vi yatsy, pappa vann inte en enda gång! hehe

Torsdag 30 juli: pappa åkte och "lekte" med jens så jag och syrran fick klara oss själv, vi gick ner till byn och shoppade och tittade lite och adam hoppade i hopptornet.
På kvällen lagade jag köttbullar och potatis.

Fredag 31 juli: Åkte ner till hamnen en runda men det var blåsigt och regnade så vi åkte hem igen. vi gick en runda på kvällen längs stranden och kastade stenar. kajsa lagade fredagsmiddag, kycklingfilé och potatisklyftor med en glassbåt till efterrätt.

Lördag 1 augusti: hemresa, smidigt, kom hem vid 17.30 till malmö. katten hade kissat och kräkt ner min lägenhet, får planera bättre nästa år med kattvakt :/


tråkigt inlägg men mest för att jag ska ha koll på vad vi gjorde. mycket trevlig semester!! vill tillbaka, hade kunnat tänka mig en vecka till :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Har du lämnat katten själv en vecka???



Svarade på ditt inlägg på min sida. =)

kram

2009-08-03 @ 16:29:57
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio
Postat av: Ann-Sofie

Hej! Du råkar inte gilla Marilyn Manson?? Jag behöver någon att gå med =)

2009-08-05 @ 09:12:54
URL: http://nogg.se/annsnagelstudio
Postat av: Frida

Nej jag lämnar inte min katt ensam en vecka, men kattvakten var inte där tillräckligt ofta, hon är lite mammig hehe

2009-08-12 @ 15:14:00
URL: http://fritchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0